VÍTAM VŠETKÝCH CESTOVATEĽOV, TURISTOV, PRIAZNIVCOV SLOVENSKÝCH ŽELEZNÍC
A TRATE
"Nachádzate sa na stránke
venovanej železničnej trati z Prievidze, cez Nitru až
do Nových Zámkov. Na stránke nájdete moje fotografie, články a
informácie z tejto trate. Ak vás stránka zaujme alebo by ste chceli
niečo doplniť či zmeniť, napíšte do
knihy návštev.
Stránka je určená pre cestovateľov, turistov alebo železničných
fanatikov."
L. Perný
Koľaj v žst.
Komjatice na ktorej sa v zlatej ére železníc opravovali vagóny, je už
iba históriou
Kominár v Komjaticiach
6:00, demontážny vlak
...
Demontáž poslednej koľaje (1)
Traťoví robotníci
(Tóth (RIP), Lauro)
Traťoví robotníci
Vozík s dělníkmi
Výhybka bez napojenia
Posledné stopy
Smútok
The End
Posledné stopy
Nitrianska stanica v
bežné dni
Nitra, 14:30
Nitra, 14:30
Nitra, 14:30
Nitra, 12:30
Nitra, 11:30
Nitra, 11:30
Nitra, 14:30
Nitra, 14:30
Posunovač Timotej Čajka a hist. lokomotívy v Nitre
Nitra, 14:30
Nitra, 14:30
Nitra, 14:30
Komjaticá stanica v
bežné dni
Komjatice, 15:00
Komjatice, asi tak 16:00
Komjatice, podbíjanie
6:00, ospaté Komjatice
Zima
Raritné historické fotografie z Nitry
Na odľahčenie si zaspomíname na časy, kedy železnica prosperovala...
KATASTROFICKÝ SCENÁR SA NAPLŇUJE - Ozdravný-likvidačný plán
Všimli ste si, že sa naše stanice akosi vyprázdňujú? Áno. Prepúšťanie sa
začalo a už teraz je množstvo železničiarov bez práce. Stanice sú čím
ďalej, tým prázdnejšie. Pán Fígel a spol. ďakujem Vám v mene prepustených
železničiarov, ktorí skončia na úradoch práce vďaka vášmu šetreniu a
vášmu OZDRAVNÉMU PROGRAMU!!!!
Okrem toho pokračuje rušenie tratí!!!!???? Nestačí, že ich už väčšinu
zrušil pán Prokopovič??? Asi nie. Treba zrušiť aj to málo čo zostalo.
Hlavne, že sa ušetrí, že?
ĽUDIA!! NEBOJTE SA A CHOĎTE DO ULÍC...
JEDINĚ ČO NÁM ZOSTALO SÚ ODBORÁRI...
OBDOBIE TEMNA NA ŹELEZNICI!!! RAZANTNÉ !!!NIE!!!
PRIVATIZÁCII NÁKLADNEJ ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY!!!
RAZANTNÉ NIE PREPÚŠŤANIU ŽELEZNIČIAROV!!!
Výsledok
volieb do NRSR ovplyvnil množstvo vecí. Pre železničiarov je
najzásadnejšia z nich privatizácia železníc a masové prepúšťanie v
rámci šetrenia na ľudoch tohto zlepenca. Vraj "štát nedokáže
efektívne zaobchádzať s majetkom". Nebojme sa povedať NIE! a
nenechajme si úplne predať aj to posledné štátne, čo nám ešte zostalo. Chcel by
som pripomenúť zopár vecí, na ktoré sa často zabúda. Pravicová
Dzruindová vláda zrušila na čele s
Prokopovičom niekoľko desiatok
železničných tratí na miestach, kde bolaželeznicajediná vec,
čo ľudom v regióne plnom nezamestnanosti zostala. Vraj boli tieto
trate stratové!?! NIEJE NÁHODOU ŽELEZNICA V PRVOM RADE
SLUŽBA ĽUĎOM?
Na jednej strane zostali hladové doliny totálne odrezané od sveta a na
druhej strane dodnes chodia na niektorých miestach preplnené autobusy,
ktoré nechávajú ľudí čakať na zastávke z dôvodu, že sa už proste
nezmestia (scenár je aktuálny napríklad v obciach trate Zbehy -
Radošina). Pravicová vláda rozdelila železnice na x častí a pripravila
všetko na privatizáciu. Našťastie sa toto obdobie temna na štyri roky
zastavilo, no po štyroch rokoch sa vrátilo
a pokračuje vo
veľkom opäť!
Železničný
prepravca ZSSK Cargo (štátna akciovka) v tomto roku plánuje prepustiť
približne 2000 zamestnancov čo predstavuje približne 20% súčasného
stavu. Spoločnosť prijala „podnikateľský plán“, v ktorom má znížením
nákladov a zvýšením činnosti dosiahnuť zisky. Potom má byť firma
privatizovaná. Prepraveného tovaru by malo byť viac o 15,1 %. V rokoch
2008-2009 v spoločnosti klesla preprava až o 30% z dôvodu hospodárskej
krízy. Aj z toho dôvodu sa vo firme pracovalo len 4 dni v týždni.
Spoločnosť je v strate a požiadala o odloženie splátok štátu, ktorý jej
požičal 166 miliónov eur. Podľa Pavla Ďuriníka, generálneho riaditeľa a
nominanta KDH, by sa firma mala dostať do čiernych čísel v roku 2012.
Potom bude predaná do súkromných rúk. Otázne je prečo vláda plánuje
fungujúci podnik predať do súkromných rúk? Pre koho to bude dobré, ak po
útrapách s podnikom sa ho napokon zbavíme a necháme nech z neho
prosperujú iní? Ak by podnik fungoval, mohol by sa podieľať na napĺňaní
štátnej pokladnice. Takto krajina príde o ďalší strategický podnik a
stane sa ešte väčším vazalom kapitálu.
Výluky
V novembri došlo k rozsiahlym výlukám na našej trati. Železničná doprave
medzi jednotlivými stanicami, bola nahradená autobusmi. Aj keď ľudia vo
veľkom nadávali, len máloktorí si uvedomili, že každú trať občas treba
udržiavať a zlepšovať. To sa ale bez výluk nedá a preto treba byť
empatický aj voči železničiarom.
Čo všetko sa urobilo? Priecestie v železničnej stanici Komjatice,
výmena koľají, výhybiek a mnoho ďalšieho...
Príprava pred výlukou
Raritný fotomix z novembrovej výluky na trati
Nové druhy súprav na trati
Novinkou na trati sú moderné osobné vozne s automatický
otváraním, nové modernizované motorové súpravy a tiež špeciálne,
"pospájané" osobné vozne, ktoré chodia poväčšinou napríklad v okolí
Galanty.
Fotografie
zo života trate
Leto až jeseň news
Zimné novinky
Ďalšie
historické video nitrianskej stanici z televízie - tento
krát rok 1979
Nitrianska stanica v prvej časti televízneho triptychu
"Dobrí ľudia ešte žijú" z roku 1979. Záverečná
scéna filmu, v ktorej sa objavila opäť železničná
stanica v Nitre. Ide o televízny triptych o osamelosti,
ľudskej spolupatričnosti a naplnení túžby po láske od
režiséra Petra Opáleného. V hl. úlohách : Lenka
Kořínková, Boris Farkaš, Juraj Kukura a Magda Vášáryová.
Nitrianska stanica v televíznom triptychu "Dobrí ľudia
ešte žijú" z roku 1979
Všem známý
poker má spousty poddruhů. Který je tvůj favorit? V naší herně si vybere každý, co třeba texas hold em
Historické zaujímavosti
Len ťažko si človek môže uvedomovať, že už pred 133.
rokmi bola uvedená do prevádzky prvá časť trate,
ktorá viedla zo Šuriank do Ivánky pri Nitre. Železnička
bola teda spustená už 1. novembra 1876 a o 19 dní
ďalší úsek (do Nitry). Časť do Topolčian si počkala až
do otvorenia 16.9.1881.
viac v časti história trate
Zaujíma vás, ako chodili vlaky v roku
1968 alebo
1938?
navštívte vlaky.net a časť o trati 140
Prekládka
železničnej trate na hornej Nitre
(http://www.asb.sk/?article_print=3481)
Nováky 19. mája 2009 (TASR) – Práce na prekládke
železničnej trate medzi Košom a Prievidzou kvôli
uvoľňovaniu povrchovej zástavby pre dobývací nový
priestor 11. ťažobného poľa Bane Nováky dnes
vyvrcholili.
Na trati medzi Prievidzou a Novákmi je od 12. mája tohto
roka nepretržitá výluka. Cestujúcich medzi oboma mestami
prepravujú autobusmi. Dnes prepojenie trate dokončili a
v stredu večer od 18.00 h už budú môcť po novej trati
začať premávať vlaky. Prvých päť dní pôjdu skúšobne iba
30-kilometrovou rýchlosťou, potom sa bude môcť rýchlosť
postupne zvyšovať, uviedol stavbyvedúci z dodávateľskej
firmy Trnavská stavebná spoločnosť, a. s., Štefan
Leskovský. Dnes si odborníci fyzicky prezreli celú trať
a uznali ju za spôsobilú. Zároveň zástupcovia dodávateľa
podpísali s objednávateľom stavby Hornonitrianskymi
baňami Prievidza (HBP), a. s., a užívateľom Železnicami
SR príslušné protokoly. TASR o tom informoval projektový
manažér HBP Stanislav Gurský....
pokračovanie
Ďalšie články a tlačové správy :
Dnes vyvrcholili práce na
prekládke železničnej trate Koš - Nováky
;
Nová trať zmení tvár mesta;
Robert Fico a Ivan Gašparovič "presmerovali" rieku Nitru;
Článok od Ing. Petra Hvizdoša a
Ing. Juraj Schuberta ;
Po novej železničnej trati medzi
Košom a Novákmi prešiel prvý vlak;
Niekde
motoráky-poschoďáky, u
nás len motoráky
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/budeme-mat-poschodove-vlaky-vieme-kde.html
Mnohí z nás sa nechali oklamať televíznymi správami, kde
bola reč o nových, poschodových súpravách. Samozrejme,
ako inak - na našu trať sa zabudlo a jediné, čo sa tu
objaví, sú
nové motorové súpravy alebo tzv. "Bagety",
ktoré sme tu mali už pred rokom a boli absolútne
nešťastným riešením pre rané preplnené vlaky, kde ste
nemali šancu sedieť.
Poschoďáky z histórie V osemdesiatych rokoch minulého storočia boli
poschodové vozne na dennom normále.
Po páde socializmu boli stiahnuté a nahradené klasickými
vozňami. v súčasnosti môžete takéto "poschoďáky
zhliadnúť" na
rumunských železniciach (SN) CFR.
Názory boli rôzne. Od jedného sprievodcu som sa
dozvedel, že "to bolo ako pre dobytok". Pre zmenu, od
kontrolóra som sa dozvedel pravý opak - vraj išlo o
luxusné vozne. Kde je teraz pravda? Je mi ľúto...
Poschoďáky sa nekonajú. Aj keď si úprimne ani neviem
predstaviť,
akoby niečo tak honosné chodilo
po tejto trati.
Nový
grafikon a množstvo sťažností
Množstvá nespokojných a nadávajúcich ľudí na staniciach.
To všetko má na svedomí zmena vlakov. Rané vlaky -
študenti nestíhajú školy vs. večerné vlaky - pracujúci
čakajú oveľa dlhšie na vlaky. Absolútna zmena k
horšiemu. Ako príklad by sa dal uviesť vlak, ktorý
vyráža z Nových Zámkov pred ôsmou hodinou. Bol posunutý
o 10 minút, čo má katastrofálne následky - chodí na ňom
o viac než polovicu menej ľudí. Vlak bol kedysi plný
študentov a študentiek vysokej školy. Teraz by to proste
nestíhali. "Milovníci ranného vstávania a nultých
hodín" si prídu na svoje pri skorých vlakoch ako
napríklad tzv. "šestka", ktoré teraz jazdia o desať
minúť skôr. Absencia v školách sa zrejme znova zvýši :)
. Keby by ste sa chceli dostať z Nitry do Nových Zámkov
okolo ôsmej, máte smolu. Najbližší vlak vám pôjde až o
22:20. Medzi vlakom, ktorý chodí okolo 18:40 a posledným
vlakom, nieje žiadny spoj.
Čo dodať na záver. Snáď tento rok nejako pretrpíme a
poteší nás aspoň komerčne znejúci názov prvého vlaku s
názvom Electro World, ktorý je inak úplne obyčajný vlak.
Parný rušeň
"Albatros" v Nových Zámkoch (December 2009)