VÍTAM VŠETKÝCH CESTOVATEĽOV, TURISTOV, PRIAZNIVCOV SLOVENSKÝCH ŽELEZNÍC A TRATE

 
 

"Nachádzate sa na stránke venovanej železničnej trati  z Prievidze, cez  Nitru až  do Nových Zámkov.  Na stránke nájdete moje fotografie, články a informácie z tejto trate. Ak vás stránka zaujme alebo by ste chceli niečo doplniť či zmeniť, napíšte do knihy návštev. Stránka je určená pre cestovateľov, turistov alebo železničných fanatikov."  L. Perný

           


ZSR


Stanice a zastávky na trati (vlaky.net)

Mosty a viadukty
na trati (vlaky.net)

ŽSR - 140 na (vlaky.net)

 

TOPlist

NEWS 2012/2013

Stránka Tnz-pr podporuje a pozýva Vás stravovacích a kultúrnych inštitúcií!!!

Staničný hostinec Jozefa Lobba v Šuranoch (kliknutím sledjute facebook stránku)


Kultúrny priestor Nástupište 1-12 (facebook) v podchode medzi železničnou a autobusovou stanicou v Topolčanoch

Facebookové stránky : ŽSR  Slovakrail ; Nosný dopravný systém v Bratislave; Dom kultúry ŽSR vo Zvolene;
Múzejno-dokumentačné centrum;  Kultúrny priestor Žilina-Zariečie; Železnice v ČR; České dráhy

Prehľad najnovších noviniek a článkov :

861.006 v prevádzke na trati 140


Kultúrny priestor na železničnej stanici v Topolčanoch


Lucas Perny sa vracia z koncert v priestore podchodu železničnej stanice Topolčany
Článok o nitrianskej stanici
Nový grafikon 2013
Najnovšie články o trati na vlaky.net

NEWS 2011
Jar NOVÉ FOTKY
Koľaj v žst. Komjatice na ktorej sa v zlatej ére železníc opravovali vagóny, je už iba históriou

Kominár v Komjaticiach

6:00, demontážny vlak

...

Demontáž poslednej koľaje (1)

Traťoví robotníci (Tóth (RIP), Lauro)

Traťoví robotníci

Vozík s dělníkmi

Výhybka bez napojenia

Posledné stopy

 Smútok

The End

Posledné stopy
Nitrianska stanica v bežné dni

Nitra, 14:30

Nitra, 14:30

Nitra, 14:30

Nitra, 12:30

Nitra, 11:30

Nitra, 11:30

Nitra, 14:30

Nitra, 14:30

Posunovač Timotej Čajka a hist. lokomotívy v Nitre 

Nitra, 14:30
 

Nitra, 14:30
 

Nitra, 14:30
 

Komjaticá stanica v bežné dni


Komjatice, 15:00

Komjatice, asi tak 16:00

Komjatice, podbíjanie

6:00, ospaté Komjatice
Zima

Raritné historické fotografie z Nitry
Na odľahčenie si zaspomíname na časy, kedy železnica prosperovala...


KATASTROFICKÝ SCENÁR SA NAPLŇUJE - Ozdravný-likvidačný plán
Všimli ste si, že sa naše stanice akosi vyprázdňujú? Áno. Prepúšťanie sa začalo a už teraz je množstvo železničiarov bez práce. Stanice sú čím ďalej, tým prázdnejšie. Pán Fígel a spol. ďakujem Vám v mene prepustených železničiarov, ktorí skončia na úradoch práce vďaka vášmu šetreniu a vášmu OZDRAVNÉMU PROGRAMU!!!! Okrem toho pokračuje rušenie tratí!!!!???? Nestačí, že ich už väčšinu zrušil pán Prokopovič??? Asi nie. Treba zrušiť aj to málo čo zostalo. Hlavne, že sa ušetrí, že?
ĽUDIA!! NEBOJTE SA A CHOĎTE DO ULÍC... JEDINĚ ČO NÁM ZOSTALO SÚ ODBORÁRI...

OBDOBIE TEMNA NA ŹELEZNICI!!! RAZANTNÉ !!!NIE!!! PRIVATIZÁCII NÁKLADNEJ ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY!!! 
RAZANTNÉ NIE PREPÚŠŤANIU ŽELEZNIČIAROV!!!

Výsledok volieb do NRSR ovplyvnil množstvo vecí. Pre železničiarov je najzásadnejšia z nich privatizácia železníc a masové prepúšťanie v rámci šetrenia na ľudoch  tohto zlepenca. Vraj "štát nedokáže efektívne zaobchádzať s majetkom".  Nebojme sa povedať NIE! a nenechajme si úplne predať aj to posledné štátne, čo nám ešte zostalo. Chcel by som pripomenúť zopár vecí, na ktoré sa často zabúda. Pravicová Dzruindová vláda zrušila na čele s Prokopovičom niekoľko desiatok železničných tratí na miestach, kde bola železnica jediná vec, čo ľudom v regióne plnom nezamestnanosti zostala. Vraj boli tieto trate stratové!?! NIEJE NÁHODOU ŽELEZNICA V PRVOM RADE SLUŽBA ĽUĎOM? Na jednej strane zostali hladové doliny totálne odrezané od sveta a na druhej strane dodnes chodia na niektorých miestach preplnené autobusy, ktoré nechávajú ľudí čakať na zastávke z dôvodu, že sa už proste nezmestia (scenár je aktuálny napríklad v obciach trate Zbehy - Radošina). Pravicová vláda rozdelila železnice na x častí a pripravila všetko na privatizáciu. Našťastie sa toto obdobie temna na štyri roky zastavilo, no po štyroch rokoch sa vrátilo a pokračuje vo veľkom opäť!  

S aktuálnou témou súvisí aj nasledujúci článok : Stanislav Pirošík - Hromadné prepúšťanie v Cargo – najskôr dosiahnuť zisk a potom predať

Železničný prepravca ZSSK Cargo (štátna akciovka) v tomto roku plánuje prepustiť približne 2000 zamestnancov čo predstavuje približne 20% súčasného stavu. Spoločnosť prijala „podnikateľský plán“, v ktorom má znížením nákladov a zvýšením činnosti dosiahnuť zisky. Potom má byť firma privatizovaná. Prepraveného tovaru by malo byť viac o 15,1 %. V rokoch 2008-2009 v spoločnosti klesla preprava až o 30% z dôvodu hospodárskej krízy. Aj z toho dôvodu sa vo firme pracovalo len 4 dni v týždni. Spoločnosť je v strate a požiadala o odloženie splátok štátu, ktorý jej požičal 166 miliónov eur. Podľa Pavla Ďuriníka, generálneho riaditeľa a nominanta KDH, by sa firma mala dostať do čiernych čísel v roku 2012. Potom bude predaná do súkromných rúk. Otázne je prečo vláda plánuje fungujúci podnik predať do súkromných rúk? Pre koho to bude dobré, ak po útrapách s podnikom sa ho napokon zbavíme a necháme nech z neho prosperujú iní? Ak by podnik fungoval, mohol by sa podieľať na napĺňaní štátnej pokladnice. Takto krajina príde o ďalší strategický podnik a stane sa ešte väčším vazalom kapitálu.

 

 

Výluky
V novembri došlo k rozsiahlym výlukám na našej trati. Železničná doprave medzi jednotlivými stanicami, bola nahradená autobusmi. Aj keď ľudia vo veľkom nadávali, len máloktorí si uvedomili, že každú trať občas treba udržiavať a zlepšovať. To sa ale bez výluk nedá a preto treba byť empatický aj voči železničiarom.
Čo všetko sa urobilo? Priecestie v železničnej stanici Komjatice, výmena koľají, výhybiek a mnoho ďalšieho...

Príprava pred výlukou

Raritný fotomix z novembrovej výluky na trati

Nové druhy súprav na trati
Novinkou na trati sú moderné osobné vozne s automatický otváraním, nové modernizované motorové súpravy a tiež špeciálne, "pospájané" osobné vozne, ktoré chodia poväčšinou napríklad v okolí Galanty.

Fotografie zo života trate




 

Leto až jeseň news 
Zimné novinky

Ďalšie historické video nitrianskej stanici z televízie - tento krát rok 1979
Nitrianska stanica v prvej časti televízneho triptychu "Dobrí ľudia ešte žijú" z roku 1979. Záverečná scéna filmu, v ktorej sa objavila opäť železničná stanica v Nitre. Ide o televízny triptych o osamelosti, ľudskej spolupatričnosti a naplnení túžby po láske od režiséra Petra Opáleného. V hl. úlohách : Lenka Kořínková, Boris Farkaš, Juraj Kukura a Magda Vášáryová.

 
Nitrianska stanica v televíznom triptychu "Dobrí ľudia ešte žijú" z roku 1979

Všem známý poker má spousty poddruhů. Který je tvůj favorit? V naší herně si vybere každý, co třeba texas hold em

Pozrite si aj video : Nitrianska stanica vo filme "Cesta Domov" z roku 1976

Historické zaujímavosti
Len ťažko si človek môže uvedomovať, že už pred 133. rokmi bola uvedená do prevádzky prvá časť trate, ktorá viedla zo Šuriank do Ivánky pri Nitre. Železnička bola teda spustená už 1. novembra 1876 a o 19 dní ďalší úsek (do Nitry). Časť do Topolčian si počkala až do otvorenia 16.9.1881. viac v časti história trate
Zaujíma vás, ako chodili vlaky v roku 1968 alebo 1938?
navštívte vlaky.net a časť o trati 140 

Prekládka železničnej trate na hornej Nitre (http://www.asb.sk/?article_print=3481)
Nováky 19. mája 2009 (TASR) – Práce na prekládke železničnej trate medzi Košom a Prievidzou kvôli uvoľňovaniu povrchovej zástavby pre dobývací nový priestor 11. ťažobného poľa Bane Nováky dnes vyvrcholili.
Na trati medzi Prievidzou a Novákmi je od 12. mája tohto roka nepretržitá výluka. Cestujúcich medzi oboma mestami prepravujú autobusmi. Dnes prepojenie trate dokončili a v stredu večer od 18.00 h už budú môcť po novej trati začať premávať vlaky. Prvých päť dní pôjdu skúšobne iba 30-kilometrovou rýchlosťou, potom sa bude môcť rýchlosť postupne zvyšovať, uviedol stavbyvedúci z dodávateľskej firmy Trnavská stavebná spoločnosť, a. s., Štefan Leskovský. Dnes si odborníci fyzicky prezreli celú trať a uznali ju za spôsobilú. Zároveň zástupcovia dodávateľa podpísali s objednávateľom stavby Hornonitrianskymi baňami Prievidza (HBP), a. s., a užívateľom Železnicami SR príslušné protokoly. TASR o tom informoval projektový manažér HBP Stanislav Gurský....
pokračovanie
Ďalšie články a tlačové správy : Dnes vyvrcholili práce na prekládke železničnej trate Koš - Nováky ; Nová trať zmení tvár mesta; Robert Fico a Ivan Gašparovič "presmerovali" rieku Nitru; Článok od Ing. Petra Hvizdoša a Ing. Juraj Schuberta ; Po novej železničnej trati medzi Košom a Novákmi prešiel prvý vlak;

Niekde motoráky-poschoďáky, u nás len motoráky
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/budeme-mat-poschodove-vlaky-vieme-kde.html
Mnohí z nás sa nechali oklamať televíznymi správami, kde bola reč o nových, poschodových súpravách. Samozrejme, ako inak - na našu trať sa zabudlo a jediné, čo sa tu objaví, sú nové motorové súpravy alebo tzv. "Bagety", ktoré sme tu mali už pred rokom a boli absolútne nešťastným riešením pre rané preplnené vlaky, kde ste nemali šancu sedieť.
Poschoďáky z histórie
V osemdesiatych rokoch minulého storočia boli poschodové vozne na dennom normále. Po páde socializmu boli stiahnuté a nahradené klasickými vozňami. v súčasnosti môžete takéto "poschoďáky zhliadnúť" na rumunských železniciach (SN) CFR. Názory boli rôzne. Od jedného sprievodcu som sa dozvedel, že "to bolo ako pre dobytok". Pre zmenu, od kontrolóra som sa dozvedel pravý opak - vraj išlo o luxusné vozne. Kde je teraz pravda?
Je mi ľúto...
Poschoďáky sa nekonajú. Aj keď si úprimne ani neviem predstaviť, akoby niečo tak honosné chodilo
po tejto trati.

Nový grafikon a množstvo sťažností
Množstvá nespokojných a nadávajúcich ľudí na staniciach. To všetko má na svedomí zmena vlakov. Rané vlaky - študenti nestíhajú školy vs. večerné vlaky - pracujúci čakajú oveľa dlhšie na vlaky. Absolútna zmena k horšiemu. Ako príklad by sa dal uviesť vlak, ktorý vyráža z Nových Zámkov pred ôsmou hodinou. Bol posunutý o 10 minút, čo má katastrofálne následky - chodí na ňom o viac než polovicu menej ľudí. Vlak bol kedysi plný študentov a študentiek vysokej školy. Teraz by to proste nestíhali. "Milovníci ranného vstávania  a nultých hodín" si prídu na svoje pri skorých vlakoch ako napríklad tzv. "šestka", ktoré teraz jazdia o desať minúť skôr. Absencia v školách sa zrejme znova zvýši :) . Keby by ste sa chceli dostať z Nitry do Nových Zámkov okolo ôsmej, máte smolu. Najbližší vlak vám pôjde až o 22:20. Medzi vlakom, ktorý chodí okolo 18:40 a posledným vlakom, nieje žiadny spoj.
Čo dodať na záver. Snáď tento rok nejako pretrpíme a poteší nás aspoň komerčne znejúci názov prvého vlaku s názvom Electro World, ktorý je inak úplne obyčajný vlak. 

Parný rušeň "Albatros" v Nových Zámkoch (December 2009)

Nové videá od Mareka Grófa na Youtube : http://www.youtube.com/user/Mathulo

 

...pre železničné videá čeknite aj youtube kanál  Addams71 alebo Mathulo  

 

 

 


Foto z archívu trenčianskeho múzea

Mapa budovania železníc


Preložená časť trate na hornej Nitre


Nové poschodové súpravy


Vždy preplnené "Bagety" sa stanú súčasťou dní cestovateľov


Raritné fotografie poschodových vozňov ČSD, ktoré sa u nás objavili v osemdesiatych rokoch


Rumunské "poschoďáky"


Moderné rumunské "poschoďáky"